Göra en beställning

Vad är betyder den aktuella statusen för min beställning?

Så fort din beställning har bekräftats, kan du se den aktuella statusen på beställningen på ditt konto. Vänligen beakta beställningens status om du vill göra ändringar.

Väntar på betalning - detta innebär innebär att betalningen ännu inte har nått oss. Du kan göra ändringar i din beställning när som helst. Du får under fyra veckors tid en påminnelse om betalningen en gång i veckan, därefter pausas beställningen. Om du skulle betala senare, blir din beställning helt enkelt reaktiverad.

Beställning mottagen - din beställning har mottagits, men ännu inte bearbetats. Du kan göra ändringar i din beställning när som helst.

I förpackningsprocessen - ditt paket förpackas precis eller är redan på väg till leverantörstjänsten. Ändringar i beställningen är inte längre möjliga.

Skickad - din beställningen har skickats.

Annullerad - din beställning har annullerats.

Placera order

Att göra en beställning är enkelt och smidigt! På vår hemsida kan du göra det dygnet runt.

Du kan hitta produkter via vårt sökfält eller navigationen. Om du har valt en produkt, kan du utifrån vald produkt göra vidare val såsom färg, storlek, smak eller nummer och sedan välja och köpa genom att klicka på knappen "Lägg i varukorgen".

Genom att klicka på "Till kassan" i det övre högra hörnet kommer du vidare till beställningsprocessen. Du kan även klicka på "Lägg i varukorgen" för att bearbeta din beställning och lösa in eventuella kuponger. Om du redan är kund hos oss och har handlat hos oss tidigare kan du logga in dig med dina inloggningsuppgifter i nästa steg. Om du är ny kund kan du enkelt och bekvämt skapa ett nytt konto.

På kassasidan anger du enkelt leveransadress och väljer önskad betalningsmetod. Sedan kan du kontrollera din beställning igen och därefter skicka denna.

Du får ett e-postmeddelande med orderbekräftelsen. Din beställning kommer sedan att behandlas så fort som möjligt.

Du kan vid varje beställning hos oh feliz välja två gratisprover från vårt produktsortiment. Detta alternativ hittar du i varukorgen så snart du har lagt till en eller flera produkter. Proverna läggs sedan till tillsammans med din beställning.

Varför får varje kund endast ett begränsat antal prover?
Vi vill ge alla våra kunder möjligheten att beställa och testa prover. Om vi skulle tillåta ett obegränsat antal prover per paket skulle vi inte längre kunna garantera att alla våra kunder skulle kunna få prover.
Så snart vi får en större mängd prover från producenterna, kommer vi att öka antalet valbara prover.

Varför ändrar sig produkter som erbjuds som prover?
Vi erhåller prover från olika producenter. Dessa sänder oss inte alltid samma prover eller samma mängd. Därför ändrar sig vårt erbjudande regelbundet.

Varför får kunden välja själv?
För att miljön är viktig för oss. Tidigare skickade vi med prover efter tillgänglighet. Vi visste naturligtvis inte om kunden verkligen skulle ha användning av dessa prover eller inte. Detta var ofta inte fallet vilket resulterade i att proverna inte användes eller slängdes. Eftersom alla våra kunder nu själva kan välja, kan de välja produkter som intresserar dem. Många kunder vet direkt vad de vill ha och behöver därför inga prover. Med detta nya system skickar vi inga till dig, om du inte väljer några. På så sätt minskas avfall och våra kunder kan välja mellan ett bredare urval av prover.

Observera: Om du gör flera beställningar samtidigt, kommer dessa slås ihop till ett paket. På så sätt minskar vi förpackningsavfall. Du erhåller då bara två gratisprover och inte summan prover av alla paket.

Tillgänglighet och lagerstatus

Vi försöker alltid att ha så många produkter som möjligt i lager för dig.

På vår hemsida finns det två ställen där du hittar information om leveranstid: direkt vid produkten samt i kundvagnen.

På produktsidan kan du se produktstatusen. Vi skiljer på produkter enligt följande kategorier:

I lager: Produkten finns på lager och kommer att skickas samma eller nästkommande vardag.

Tillgänglig inom X dagar/veckor: Produkten finns för närvarande inte på lager men bör vara tillgänglig igen inom x dagar/veckor. Produkten kan därför förbeställas.

Ej tillgänglig: Tyvärr har vi inte fått exakt information om när produkten kommer att komma tillbaka till oss. Det är möjligt att produkten har leveransproblem hos leverantörer eller att det finns svårigheter hos tillverkaren. Eftersom vi ofta inte får någon exakt information tvingas vi till att ta bort knappen "lägg i varukorgen", för att se till att det blir onödigt långa leveranstider. Du kan också klicka på knappen "meddela när produkten finns tillgänglig" och får då ett automatiskt e-postmeddelande när produkten åter finns i lager.

För en bättre förståelse har vi ett exempel för dig:
Du behöver en produkt och det står att produkten finns i lager. Endast denna produkt har en effekt på leveranstiden. I varukorgen visas att produkten kan skickas omgående.
Om du nu lägger till en ny produkt i varukorgen, som för närvarande inte finns i lager, kommer det beräknade leveransdatumet ändras.
Den beräknade leveranstiden visas i varukorgen, när båda produkterna förväntas finnas i lager och kan skickas.

Om det skulle komma till leveransproblem, kommer vi att informera dig om detta.

Våra betalningsalternativ

Tillgängliga betalningsalternativ i Sverige
Amazon Pay
Betala enkelt och säkert med ditt Amazon-konto
Apple Pay
Betala säkert och snabbt med Apple Pay.
Kreditkort
Betala med VISA, Mastercard, JCB säkert och snabbt.
Klarna
Betala snabbt och säkert med hjälp av Klarna.
Maestro-kort
Betala säkert och snabbt med ditt Maestro-kort.
shop.commons.payment.service.trustly.title
Betala säkert och snabbt via din internetbank.
Amazon Pay

Vilka ytterligare leveransalternativ finns?

Gratulationskort

Du har möjlighet att lägga till en personligt hälsningsmeddelande till din beställning. Du kan välja mellan olika motiv, lägga till en personlig hälsning och förhandsgranska kortet.

Det är inte möjligt att lägga till ett gratulationskort när beställningen är klar.

Bifoga ej faktura

Detta alternativ är särskilt viktigt om du vill skicka en beställning med presentförpackning, och inte vill att att fakturan läggs in i paketet. I det här fallet kan du ange en faktureringsadress och en extra leveransadress och kryssa i "bifoga ej faktura". Paketet skickas sedan till leveransadress och vi kommer att skicka fakturan till faktureringsadressen.

Är leverans- och faktureringsadressen samma, kommer både paket och faktura att skickas till samma adress men vara separat förpackade.

Vilka specifika leveransmetoder finns?

Leverans från tillverkaren

Vissa produkter, till exempel skrymmande gods, levereras direkt från tillverkaren. Denna information visas i beställningsprocessen under leveransalternativ. Tyvärr kan du inte spåra dessa försändelser, eftersom de inte levereras direkt från vårt logistikcenter.

Vid ytterligare frågor kring detta kan du kontakta vår kundservice för mer information.

Vad är en ordernotis?

En ordernotis kan skrivas av dig i din varukorg. Detta är ytterligare en notering för vårt lager. Därmed kan du tyvärr inte sända något meddelande till respektive leverantör.

Våra kundservice försöker att vidarebefordra ditt meddelande till leverantören. Vi kan dock tyvärr inte garantera att meddelandet når fram till leverantörstjänsten alternativt att de tar hänsyn till detta.

Om du vill ändra något i din beställning eller vill ha mer information, vänligen kontakta vår kundservice.